Rabu, 18 November 2015

Apa yang boleh menyebabkan sakit perut Anda?

Apa yang boleh menyebabkan sakit perut Anda?

Apabila mendefinasikan istilah "sakit perut," ia adalah penting untuk ambil perhatian sama ada ia secara langsung berkaitan dengan sistem penghadaman atau adakah ia istilah umum untuk sakit perut. Dalam hal ini, saya menulis tentang kedua. Sebahagian daripada sebab-sebab ini adalah jantina, tetapi yang lain boleh dirasai oleh sesiapa pun.

Apendisitis: Sakit bermula sekitar tentera laut, terutamanya jika ia adalah sedikit di atas, adalah salah satu daripada tanda-tanda awal jangkitan bakteria ini. Sakit ini akan bergerak ke bahagian kanan bawah abdomen anda dan meningkatkan sangat. Loya dan muntah juga mungkin. Jika anda mengesyaki apendiks, rawatan perubatan serta-merta diperlukan. Pergi ke bilik kecemasan atau hubungi 911.

BPH: Salah satu tanda-tanda banyak benign hypoplasia prostat adalah sakit ketika membuang air kecil. Beberapa lelaki juga boleh mengalami sakit di bahagian bawah abdomen atau belakang, terutama ketika cuba untuk buang air kecil. Terdapat tanda-tanda lain untuk masalah ini, termasuk perjalanan yang kerap ke bilik air, aliran lemah, memulakan dan menghentikan dan pengosongan tidak lengkap pundi kencing. Berita baik adalah bahawa terdapat perkara-perkara yang boleh dilakukan. Tanya doktor anda tentang penggunaan saw palmetto untuk membantu mengurangkan gejala dan mengelakkan gejala lanjut daripada membangun.

Keracunan makanan: Salmonella boleh hadir sendiri dengan sakit perut, loya dan muntah-muntah. Cirit-birit juga boleh berlaku dan mungkin ada darah di dalam kedua-duanya. Kanak-kanak dan orang tua adalah yang paling terdedah kepada komplikasi daripada penyakit ini, dan mungkin perlu dilihat oleh doktor mereka. Rawatan rumah termasuk makanan ringan, banyak air untuk mengekalkan penghidratan dan berehat. Langkau kafein dan minuman berkarbonat kerana ia boleh memburukkan lagi keadaan. Juga elakkan makanan dan minuman yang terlalu manis atau lemak diisi. Akar likuoris boleh membantu menenangkan perut dan usus, tetapi menggunakannya dengan berhati-hati jika anda pesakit diabetes atau mempunyai tekanan darah tinggi.

Buruh: Menjelaskan buruh bukan sesuatu yang boleh diberikan keadilan yang mencukupi dalam bahasa Inggeris. Ia amat menyakitkan dan patut keterangan, ia memenatkan. Satu gejala yang ia mula adalah sakit di bahagian abdomen. Anda juga akan merasa ia berkembang tegar kerana kenaikan sakit, maka rasa ia melonggarkan kerana ia berlalu. Jika yang bermula, mula masa dan menghubungi mereka yang perlu tahu. Terdapat, malangnya, tiada ubat alternatif untuk buruh.

Jangkitan Saluran Kencing: Kedua-dua lelaki dan wanita boleh membangunkan UTI, tetapi ia adalah lebih biasa di kalangan wanita. Tidak akan sakit di sekitar lokasi pundi kencing dan ia membakar seperti gila apabila anda mempunyai kencing. Jika jangkitan adalah cukup buruk, anda akan melihat darah di dalam air kencing anda. Mengambil sampel dengan doktor anda untuk memastikan ini adalah masalah. Doktor mungkin akan menetapkan antibiotik. Tanya jika ia adalah hak untuk menggunakan makanan tambahan bawang putih bersama-sama dengan mereka, yang boleh membantu menghilangkan jangkitan yang lebih cepat.

Virus: Selesema perut sebenarnya boleh disebabkan oleh virus, walaupun ada yang sebenarnya disebabkan oleh keracunan makanan. Seperti keadaan itu, orang-orang tua dan keperluan yang sangat muda untuk diperiksa oleh doktor, kerana sistem imun mereka lebih rapuh dan risiko dehidrasi lebih tinggi. Sukan minuman dan air adalah idea yang baik, tetapi seperti keracunan makanan, kafein dan pengkarbonan tidak seperti idea yang baik. Licorice atau akar Marshmallow boleh membantu mengurangkan beberapa kesakitan dan loya.

Jika anda memilih untuk menggunakan ubat-ubat alternatif, ia adalah yang terbaik untuk berbincang dengan doktor anda sebelum mengambil mereka. Mari doktor tahu apa-apa masalah perubatan, syarat, ubat-ubatan dan makanan tambahan lain yang anda gunakan untuk mengelakkan kesan sampingan dan interaksi ubat / herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar